Voor Alucan Interieur mocht ik de huidige website in een nieuw jasje steken. Daarnaast wou hij sneller in Google gevonden worden.
Het probleem van de vorige website was dat er geen echte "call-to-action" aanwezig was, terwijl de website
van Alucan er net voor dient om mensen aan te sporen contact op te nemen. Daarom heb ik op de landingspagina
een grote titel en contactknop toegevoegd, zodat het voor bezoekers direct duidelijk is wat de doelstelling
van de website is.
De website was achterhaald, vooral de kleuren en foto's waren dringend aan vervanging toe. Eigenaar Luc
wilde een moderne en authentieke uitstraling creƫren. Daarom heb ik voor een witte achtergrond gekozen, met
als opvallende kleur: het Alucan-blauw.
Naast een moderne uitstraling was het belangrijk om de structuur en inhoud van de website te herzien,
aangezien de focus van Alucan in de loop der jaren was veranderd. Bouwpakketten zijn even belangrijk
geworden als maatwerk. Daarom heb ik aparte detailpagina's gemaakt voor beide diensten.
Doorheen de website is het eenvoudig om contact op te nemen of een offerte aan te vragen. Deze knoppen staan
altijd op een relevante plaats. Hierdoor wordt het aantal contactopnames via de website verhoogd en wordt
elke bezoeker beantwoord.
Veel bezoekers zijn ook benieuwd naar het proces dat ze moeten doorlopen om een werk te laten realiseren.
Daarom heb ik een stappenplan voorzien, waarbij de toekomstige klanten kunnen zien welke processen ze zullen
moeten doorlopen. Door een toepassende animatie wordt dit stappenplan nog eens extra in de schijnwerpers
gezet.
Een opgemaakte foto en een leuke tekst? Allemaal goed en wel, maar de volledige ervaring van de website, die krijg je pas bij het live zien op het internet. Bekijk hem in zijn volle glorie via de onderstaande link.
Neem contact op voor een gelijkaardig project of vrijblijvend advies voor je website.