Voor Effenaf Festival werd me gevraagd om de marketingstrategie te bepalen en om bijhorende visuals te voorzien.
"Effenaf, not just another festival!" Effenaf is een gezellig festival in het hartje van Tielen. Het wordt
georganiseerd door de vrijwilligers van Jeugdhuis JeTi, het jeugdhuis van Tielen. Jammer genoeg is het
festival 2 jaar op rij niet kunnen doorgaan, en heeft het publiek dus bijna 2 jaar niets gehoord over het
evenement. Hierdoor moest ik er dus voor zorgen dat de naam opnieuw bekend werd.
Het samenstellen van de beste marketingstrategie heb ik gedaan door te de laatste trends in detail te
gaan bekijken en door deze te gaan combineren met de visie van Effenaf. Al snel merkte ik op dat het
doelpubliek van Effenaf niet altijd online aanwezig is. Daarom was het dus enorm belangrijk om naast de
digitale marketing ook sterk te gaan inzetten op drukwerk.
Na het bepalen van de correcte strategie, kon ik me volledig storten op het afwerken van het design en
de bijhorende visuals. Zo maakte ik een poster, een omslagfoto, een profielfoto, een flyer en een
ontwerp om artiesten bekend te maken.
Eenmaal al het ontwerp-werk erop zat, kon ik het marketing plan starten. Zo werd het evenement op
Facebook en Instagram geplaatst en werd al het drukwerk besteld. Dit drukwerk is dan verdeeld over
alle vrijwilligers. De flyers werden verspreid in de plaatselijke gemeente, zodat iedereen op de hoogte
was. De posters (A3-formaat) werden in horeca zaken gehangen in de - niet zo - Stille Kempen en (A2-
formaat) werd opgehangen op gelijkaardige evenementen in omstreken.
Een opgemaakte foto en een leuke tekst? Allemaal goed en wel, maar de volledige ervaring van het evenement, die krijg je pas bij het live zien op het internet. Bekijk hem in zijn volle glorie via de onderstaande link.
Neem contact op voor een gelijkaardig project of vrijblijvend advies voor je website.